۲۷ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۲۳

رییس سازمان سینمایی:

۲۳۱ سالن سینما دستاورد دولت سیزدهم در عرصه هنر است

۲۳۱ سالن سینما دستاورد دولت سیزدهم در عرصه هنر است

اراک- رییس سازمان سینمایی گفت: راه اندازی ۲۳۱ سالن سینمایی در نقاط مختلف کشور دستاورد دولت سیزدهم در عرصه هنر است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد خزایی ظهر چهارشنبه در جریان سفر یک روزه به اراک در نشست با هنرمندان استان مرکزی، اظهار کرد: امیدواریم تا پایان دولت سیزدهم راه اندازی یکهزار سالن سینمایی در کشور محقق شود.

وی ظرفیت کشور در راه‌اندازی سالن سینمایی را سه هزار سالن سینمایی عنوان کرد و گفت: امکانات بخش خصوصی در برخی استان‌ها برای راه‌اندازی سالن سینمای به کار گرفته شده است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: ساخت سالن سینمایی در شهرهای دارای بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در سفرهای ریاست جمهوری پیش‌بینی شده و برای تحقق این مهم مصوبه مالی در نظر گرفته شده است.

خزایی، توسعه زیرساخت فرهنگی را وظیفه دولت در راستای عدالت فرهنگی بیان کرد.

وی با اشاره به تخصیص ۷۰ درصد بودجه سینما جوان به استان‌ها افزود: هدف از این تخصیص افزایش جریان سازی در سطح استان‌ها است.

خزایی توضیح داد: چهار فیلم از استان‌ها پارسال به جشنواره فیلم فجر راه یافته بود و امسال نیز ۱۶ فیلم سینمایی از استان‌ها در مرحله انتخاب جشنواره، حضور دارند.

وی تاکید کرد: تمام دفاتر سینمای جوان قبل از پایان دولت سیزدهم تجهیز می‌شوند.

رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: توزیع امکانات اولیه در این دفاتر بر اساس کارکرد و درخواست نوع کمک است.

خزایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به واگذاری مجوز تهیه‌کنندگی سینما به استان‌ها افزود: کسانی که کار آنان قطعی شده و در استان کار می‌کنند، مجوز تهیه‌کنندگی به آنان داده می‌شود.

وی ادامه داد: به منظور جلوگیری از مهاجرت جوانان به علت کمبود امکانات و تجهیزات همه تغییرات در حوزه‌های مختلف از قبیل زیرساخت، تجهیزات و بودجه تولید انبوه و آئین‌نامه و قوانین به نفع استان‌ها شکل گرفته است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر بازگشایی درب سینما عصر جدید اراک به روی علاقمندان، اظهار کرد: باید اختلاف ملکی در این سالن سینمایی رفع شود.

خزایی یادآور شد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حد الزامات قانونی می‌تواند به مسئله سینما عصر جدید ورود کند چراکه مکان این سینما، شخصی است و در اختیار این وزارتخانه نیست.

کد خبر 5997380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha